Jep, du læste rigtigt. Jeg bestilte en Samsung Galaxy S6, som skulle afløse min Galaxy S4. Jeg endte dog med at sende telefonen retur efter blot en times brug. Læs her, hvorfor.
Jep, du læste rigtigt. Min nye, lækre Samsung Galaxy S6 blev sendt retur efter blot en times brug. Hvorfor? Fordi et lækkert design stiller krav til noget så simpelt som knappen på fronten af telefonen, og her var den helt gal. Det stiller krav, når man producerer en lækker telefon i lækre materialer, til en dyr pris.
Løs hjem-knap ødelagde det lækre indtryk
Hjem-knappen på fronten af telefonen, sad løst og virkede billig. Rystede man telefonen, kunne man sågar høre knappen rasle. Dette var ikke noget jeg var vant til på min gamle telefon, Galaxy S4, og det var derfor slet heller ikke noget jeg ville acceptere på en ny high-end telefon.
Efter lidt søgen på Google, kunne jeg hurtigt konkludere at der var tale om et svært udbredt problem, hvor jeg langt fra var den eneste, der havde sendt/afleveret sin nye Galaxy S6 retur. På nettet diskuteres det, hvor vidt det skyldes Samsungs implementering af en ny fingertryksaflæser i knappen. Men denne opgave har bl.a. Apple løst fint, uden problemer med løse knapper.
Ikke udbredt på Edge-varianten
Problemet skulle tilsyneladende ikke være så udbredt, hvis overhovedet, på Edge-varianten. Jeg har derfor valgt at købe sådan én i stedet. Her er der dog flere der melder om problemer med løse volume-knapper. Samsung var ellers næsten i mål med S6’eren. Så tæt på.
Har en Galaxy S6 Edge Plus. Har hverken oplevet problemer med home-knappen, eller med volume-knapperne. Men har set en del beskrive problemerne, med de oprindelige S6 modeller. En skam…